כל מה שצריך וחשוב לדעת על בקרות כניסה לדלתות מבנים ומשרדים בכתבה שלפניכם

בקרת כניסה לדלת היא למעשה הגדרה כוללת המאגדת תחתיה את סוגי מערכות הבקרה והאבטחה השונות אשר מיועדות לבתי מגורים, מבני ציבור, משרדים, מפעלים וכדומה.

מערכות לבקרת כניסה משמשות למגוון מטרות בהתאם לצרכים של העסק או הבניין. מטרה מרכזית אחת היא למנוע כניסת גורמים לא רצויים לתוך שטח המבנה וכך בעצם למנוע פריצות וגניבות, וגם להגביר את תחושת הביטחון האישי של הדיירים או העובדים אשר נמצאים בשטחי המבנה.

בנוסף, משמשות מערכות הבקרה השונות גם לצרכי מידור של הבניין והמשרד. הן מונעות את הכניסה החופשית של העובדים והשוהים בבניין לאזורים ממודרים ולחדרים המכילים מידע רגיש. כך למשל, השימוש במערכות בקרת כניסה למשרד נפוץ באזורים תפעוליים בתוך מפעלים, בחברות בטחוניות המתעסקות עם מידע רגיש וחסוי, וכמובן גם משרדים ממשלתיים שונים.

מעבר לניהול הרשאות הכניסה והיציאה ושמירה על אבטחת המידע בעסק, משמשות מערכות אלו גם לצורך בקרה ומעקב שוטפים של תנועת העובדים בתוך הבניין. בין היתר, בקרת כניסה לדלת ולמשרד מאפשרת לבצע מעקבי נוכחות יעילים, ולהתממשק עם מערכות המידע השונות במקום העבודה (ניהול פרטי מבקרים במפעל, דיווח שעות עבודה, זיהוי עובדים בכניסה לבניין וכן הלאה..)

בקרת כניסה לדלת במשרד

מהו ההבדל בין בקרת כניסה עצמאית ובקרת כניסה ממוחשבת?

את בקרות הכניסה ניתן לחלק לשתי קטגוריות עיקריות: בקרות כניסה עצמאיות ובקרות כניסה ממוחשבות (רשתיות). מערכת עצמאית היא כל מערכת בקרת כניסה אשר מחוברת למקור מתח עצמאי ומאפשרת את הכניסה והיציאה של העובדים ויתר השוהים בבניין.
בניגוד למערכות הללו, בקרות הכניסה הממוחשבות מחוברות לרשת המחשבים ולכן יכולות להתממשק עם מערכות המידע השונות של הארגון ולהציג דוחות כניסה ויציאה של העובדים, ולהראות מי רשאי להיכנס למתחמים השונים בבניין.

על אף שמערכות לבקרת כניסה עצמאית עשויות להצטייר בתור מערכות פשוטות ולא יעילות ביחס למערכות הממוחשבות, כיום ניתן למצוא מערכות עצמאיות מתוחכמות ויעילות במיוחד המבוססות על טכנולוגיות מתקדמות כמו RFID (תגי קרבה מסוג RFID), וגם מערכות קודנים ובקרות כניסה ביומטריות שמספקות פתרון פרקטי ונוח לבתי עסק רבים.

סוגי מערכות בקרת כניסה

כיום, תוכלו למצוא היצע הולך וגדל של מערכות בקרת כניסה הפועלות באמצעות טכנולוגיות שונות אותן ניתן להתאים לצרכי הבקרה והאבטחה הנחוצים לכם.

בין יתר סוגי המערכות הבולטות תוכלו למצוא:

  • מערכות מבוססות קודנים – מערכות בקרת כניסה לשער ולדלתות כניסה למבנים הפועלות באמצעות סוגי קודנים שונים, לרבות, קודן מתכת, קודן קורא כרטיסי קרבה ותגים, ועוד אחרים. הקודנים אינם מהווים פתרון מספק עבור מקומות רגישים הדורשים רמות אבטחה גבוהות, אך בהחלט נחשבים פתרון בקרת כניסה יעיל ואמין עבור רוב הבניינים ומקומות העבודה הסטנדרטיים. אחד מהיתרונות הבולטים של מערכת הקודנים היא עלות ההתקנה הנמוכה והתפעול הנוח והפשוט שלה.
  • בקרות הכניסה הביומטריות שנכנסו בעשור האחרון לשוק מספקות פתרון פרקטי ונוח במיוחד לבתי עסק רבים. המערכת הנפוצה ביותר היא מערכת של קודן ביומטרי המאפשר כניסה ויציאה על פי זיהוי טביעת אצבע או תווי פנים. מדובר במערכות מתקדמות ואמינות במיוחד.
  • מערכות מבוססות כרטיסים מגנטיים –  מערכות בקרת כניסה המאפשרות פתיחת דלתות למחזיקי כרטיסים מגנטיים בלבד הנדרשים להעביר את הכרטיס בתוך מבנה ייעודי המותקן בגוף הדלת. הכרטיס המגנטי יכול להיות חלק ממערכת בקרה עצמאית או להתממשק עם בקרת כניסה ממוחשבת On-Line. את המידע על הפס המגנטי ניתן לשנות בכל עת על פי הצרכים הארגוניים – צריבת מידע חדש, מחיקת מידע שאינו רלוונטי, שינוי הרשאת הכניסה וכן הלאה.
  • מערכות בקרת כניסה מסוג RFID – מערכות מבוססות טכנולוגיית RFID (Radio Frequency Identification) כוללות טכנולוגית תיוג אלקטרוני מתקדמת המיושמת באמצעות שימוש בגלי רדיו. מערכות אלו כוללות כרטיסי ו/או תגי קרבה הפועלים בתדרי גלי רדיו משתנים. בליבת תגי הקרבה מצוי צ’יפ חכם שמנהל את בקרת הכניסה והיציאה באופן אלחוטי.
    טכנולוגית RFID נחשבת בטוחה ומוגנת במיוחד והיא מאפשרת קבלת נתונים מדויקים ואמינים בזמן אמת.  מערכת בקרה מסוג זה משמשת גם כמערכת ניהול נוכחות במקומות עבודה, וגם במאגרי מידע ביומטריים.
  • מערכת לחצנים – מערכת בקרת כניסה פשוטה יחסית הפועלת לשחרור מגנט ופתיחת דלתות ושערים באמצעות כפתור לחיצה ייעודי. שימושית בעיקר עבור אלו המחפשים פתרון פרקטי, זול ונוח לשימוש.
  • בקרת כניסה ממוחשבת – מערכת הפועלת באמצעות בקר ממוחשב המתממשק לכל סוגי מערכות הבקרה הקיימות.

לכל אחד מסוגי המערכות הנ”ל, ניתן להוסיף מוצרים נלווים כגון: עינית דיגיטלית, מנעולי לשונית אלקטרונית, שלטים לבקרת כניסה מרחוק ואמצעי מיגון ואבטחה נוספים.

בקרת כניסה לדלתות

בקרת כניסה לדלת – כל השימושים

בין אם מדובר במערכת בקרת כניסה ממוחשבת או במערכת לחצנים אשר עובדת כיחידה עצמאית – בקרות כניסה לדלת מותאמות למגוון רחב של שימושים. המגוון הגדול של בקרות הכניסה מאפשר לכל עסק לתכנן את המערכת שתענה על צרכי האבטחה וניהול העסק הספציפיים שלו.

מערכות בקרת כניסה לדלת מיועדות בין היתר לבתים פרטיים, מבני מגורים, מגרשי חניה וחניונים, שערי כניסה, מבני ציבור, מפעלים, משרדים ובתי עסק שונים.

הטכנולוגיה עליה מבוססות מערכות הבקרה השונות התפתחה והשתכללה עם השנים, וכיום, תוכלו למצוא מגוון רחב של פתרונות עזר שיאפשרו לכם ליהנות מרמת מיגון ואבטחה גבוהים במיוחד.

כאשר רוכשים מערכת בקרת כניסה לדלת חשוב לבחון את מכלול צרכי המיגון והאבטחה הנחוצים לכם ולהתאים את סוג המערכת לצרכים אלו. חשוב לזכור כי מערכת בקרה מתקדמת תעזור לכם לנהל בצורה אמינה יותר את בקרת הכניסה והיציאה, ובעזרתה תוכלו גם לבצע מעקבי נוכחות באופן שוטף ויעיל.

על מנת לבחור את בקרת הכניסה המתאימה לכם ביותר מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום ולבצע סקר שוק מקיף שיחשוף אתכם לכל הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

למידע נוסף על בקרת כניסה לדלת לחצו כאן.